tisdag, september 20, 2011

Zetas tjoho tjohej!

En liten sväng ner till Zetas i Kungens kurva, gör ju livet till en fest. Den absolut bästa handelsträdgården, i alla kategorier, som jag varit på. Det är mitt ABSOLUTA favoritplace!

Jag sa till maken: Ååå jag får nästan ont i magen av allt! 

Va, varför då, sa han

Ja, men allt är så vackert, så otroligt fint färgmatchat, säsongsanpassat, ååå, ett lökhus fullt med höstlökar, solen skiner, jag vill bo här, arbeta här, jag vill haaaaa allting här.....vara här jämnt!

Jaha, jaså, sa han och tittade på mig med lite förbryllad min. Som om han glömt hur jag älskar detta! Kanske han inte förstår riktigt att man kan få ont i magen av det vackra, inte vet jag, men alla ni andra trädgårdsnördar fattar ju, eller hur!!

Jag fick med mig lite lökar därifrån, som nu är nerplanterade, med benmjöl runt omkring sig, för bästa vård. Även vitlöken är nergrävd. Det är ju lite roligt faktiskt (fast jag ju inte gillar hösten) att plantera ner lite lökar som ligger där och väntar på våren, precis som jag. Jag är väl inte nergrävd, men väntar!


Bl a Tulpan Coleur Cardinal och Narciss Toto. Några hundralappar fattigare bara...
Victoria Skoglunds favoriter, som hon pratade om på Nyhetsmorgon på TV4, på lördagsmorgonen, så lämpligt, var jag ju tvungen att pröva förstås. Är man nörd så är man...

Blir nog riktigt vackert och väldoftande när det blir vår igen. Vita narcisser, vita crocus, vita hyacinter, mörkt röda tulpaner och honungslök i vinrött med vita kanter, avslutningsvis en vit doftande lilja, PANG så snyggt!

3 kommentarer:

  1. Härligt! Då har du fint att se fram emot till våren.
    Den är nog snart här igen.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Ja, visst fattar jag hur det känns i magen, själen, i hela kroppen då man är på ett sådant mysställe.
    Fina lökar du köpt, blir snyggt till våren då allt blommar.
    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  3. jo du jag fattar:) varför åker vi inte dit ihop??? galet avis i alla fall på din stund där!

    SvaraRadera