måndag, december 19, 2011

Så är årets julgran klädd!

Till helgen så fick granen komma in från sin mellanparkering i garaget. Nu blev den klädd och efter lite funderingar så blev det brunt och guld som blev stommen  i år. Tänkte mest ha brunt och vitt, men det behövs ju liksom lite glittrande i granen tyckte jag.

Det är ju inte så ofta man glittrar ut sig..

Svärmors fantastiska stjärnor får som varje år pryda hyllor, hängade i granen, på bord och hyacintfat. Jag är full av beundran att hon klippt remsor, vikt och pillat ihop de små stjärnorna. Jag vårdar dem ömt från år till år.






Zinkfatet som brukar husera en vattensprutande groda under sommaren fick komma in till köket och husera med några nya hyacinter. Får passa på att njuta av doften så mycket som det går!


En hemfraktad fjällbjörk har jag hängt i taket i vardagsrummet. Åresonen klättrade upp i björken upptryckt av flickvännen och efter att han ramlat ner och nästan stukat handleden fraktade han hem den till sin glada mor. Det är kärlek för mig!


Nu har även fjärde advent passerat.
I långsamt helgtempo
I bästa julfrukostkoppen dracks det
  kaffe under flera timmar,
bläddrades bland  tidningar med julinspiration
snön började att virvla ner, blir bra till jul..
vad ska jag göra för middag idag tro, hmm?

Upptäckte när jag räknade efter hur många levande ljus som var tända i kök och vardagsrum, det blev 52! Inte undra på att jag får öppna dörren och släppa in lite ny luft emellanåt...

Ååå, nästa helg är det julaftonshelg!

2 kommentarer:

  1. Väldigt vacker gran! Glimmrande;)
    Så mycket fint du har, men 52 ljus....hur hinner du tända? där ligger jag i lä ordentligt. Får ta och skaffa mig några fler....

    SvaraRadera
  2. O, så julfint ni har det. Ha nu en riktigt god jul.

    SvaraRadera