torsdag, april 11, 2013

Jaaa,  äntligen...

Nu väntar trädgårdsmässan på mig och jag på den förstås. De som vet(!) säger att det ska komma mer snö igen. Jag vill hellre tro på mera plusgrader. Som man tänker blir det, eller hur!!

 Några bilder från trädgården just nu.

Snödropparna på väg upp, snön ligger som en tung tung matta, men jag ser dem...



Det tar en "stund" innan min fina tvål hängs ut på kroken och jag njuter av en morgondusch! Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!


Ur snön tinar det gröna långsamt fram. Jag pulsar runt så gott det går och letar efter små tecken på att det är på G. Tog träskor häromdagen när jag "bara" skulle...ni vet...,
för jag trodde att snöskorpan låg kvar. Sjönk ner till knäna. Ja, man är ivrig i denna tid...



Penseerna är iallafall trösten när inte så mycket annat går att ha ute på altanen. Tack för det!

Snart råder vårskriket över nejden - så huka er gubbar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar